091103

Hej!

Jag var precis och vaccinerade mig mot Svininfluensan.
Jag och mamma stod där i kön och väntade och var livrädda, haha.
Folk vaccinerades som på löpande band vilket såg väldigt komiskt ut.
När det  äntligen var min tur att sitta på stolen och få min spruta
så visar det sig att hon som ska vaccinera mig är korkad.
Jag menar, vilken kunnig sjuksköterska säger "Nu sticker jag!" när de ska ta en spruta på någon?
HALLÅ!! Det jag fick lära mig under mina tre år på omvårdnadsprogrammet
var att man ska prata om något annat och få patienten på andra tankar tills man är klar.
Är det inte det enda rätta?


Jaja "nu är det iallafall gjort"...
Så tänkte jag när hon sa att det var klart.
Men icke, jag ska komma tillbaka om 3 veckor
för ännu en spruta eftersom jag är i en riskgrupp. Typiskt! :P



I morse så började jag städa huset som jag har lovat mamma att göra. Jag tog Badrummet, Tv-rummet och mammas & pappas sovrum till att börja med. Imorgon så blir det köket, finrummet och tvättstugan.
Badrummet riktigt glänser^^

Nej men nu ska jag plinga Alexandra och se vad hon gör
och förhoppningsvis bär det av till henne och Anneberg ikväll<3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0